Intinchera (Erezée)

Erezée

20220516_195459-2 (Copier)INTINCHERA (Mormont)INTINCHERA (Mormont)INTINCHERA (Mormont)INTINCHERA (Mormont)INTINCHERA (Mormont)

Beschrijving

Ga aan het begin van het bord naast de kerk van Mormont rechtdoor richting de place du Batty, laat de kerk achter je en neem de eerste straat rechts (rue de l'Amante). Volg het pad rechtdoor. Steek de Mayeni-stroom over voordat u zich aansluit bij de N806 Bomal-Grandmenil. Sla linksaf en vervolgens rechtsaf het Bois de Mossaire in. Het pad gaat omhoog. Y-splitsing naar rechts. Aangekomen op de top (hoogte 310m), op een plaats genaamd Intinchera, slaat u linksaf. Dan splitsing naar links om een ​​prachtig en uitgestrekt beukenbos binnen te gaan. Dit pad wordt "van de Maagd" genoemd vanwege een klein beeld dat aan een boom is bevestigd (op de top van een steile heuvel). Ga dan door een klein, goed gesnoeid sparrenbos om een ​​beukenbos te vinden en verderop een groot sparrenbos aan de rechterkant. Het pad daalt af richting de weilanden, naar een plaats genaamd "les Lots" en loop verder tussen groene heggen. Prachtig uitzicht op de "Hé del Dude" (boven Roche-à-Frêne) en in de verte richting Villers-Sainte-Gertrude. Volgende kruising: rechtdoor. Bij de ingang van het bos helemaal rechts langs de weilanden. Het pad gaat snel links het bos in. Waarschuwing: pad in slechte staat door mechanisch slippen. Hardhout, voornamelijk eiken. Aan de uitgang van het bos, aan de rechterkant, ontdekt men het dorp Deux-Rys (gemeente Manhay), de Maagd van Roche-à-Frêne en de beroemde rotsen die "de tartines" worden genoemd vanwege hun verticale en grillige aspect. Deux-Rys: zie promenade nr.20. Het pad daalt af tussen de weilanden richting het kasteel en de boerderij. Neem de asfaltweg. Naar links. Loop langs het kasteelpark (aan de rechterkant) om het kruispunt (wees voorzichtig, gevaar) van de plaats "les Aunais" te bereiken. Steek over, loop langs het voetbalveld van Mormont en sla direct na de kleine brug linksaf richting het dorp. Halverwege de heuvel geeft een prachtig gelegen bank u de gelegenheid een adem benemend uitzicht richting La Forge, Fanzel en het omringende landschap te bewonderen. Terug naar "place du Batty".

Deze wandeling maakt deel uit van de Erezée-Manhay -wandelkaart verkrijgbaar in onze onthaalkantoren of online te bestellen op https://www.coeurdelardenne.be/shop