Sur le Hé (Rendeux-Marcourt)

Rendeux

Sur le Hé - Marcourt ( Commune RENDEUX )

Beschrijving

95 % op een asfaltweg – kleine, vrij rustige dorpswegen MARCOURT : zie wandeling 10 Bij het verlaten van het VVV-kantoor, gaat u naar rechts en geniet er van het mooie uitzicht op de ermitage van Saint Thibaut. U slaat rechtsaf in het CIRAC (Centre International de Rencontres et d’Activités Culturelles). U steekt de beek over en loopt door op de asfaltweg. U klimt naar links op een grindpad dat afgezet is met haagbeuken. Bij de “T” naar rechts. Enkele meters verder kiest u de scherpe hoek naar links, u loopt over een smal paadje en bovenaan gaat u naar links. Mooi uitzicht op het dorp en de kerk bovenop de helling . De weg klimt bij het verlaten van het dorp dwars door het bos en loopt tijdelijk parallel met de GR 57. Na het bos treft u weiland. Mooi uitzicht op Marcouray. Boven aan de helling nodigt een bank u uit om even van de schoonheid van het landschap te genieten. U blijft de weg volgen (en u verlaat de GR). Prachtig panoramisch uitzicht op Marcouray, het bos van Maya en Devantave. Bij de “T” naar rechts. Bij de tweede bocht met rechte hoek na de hoogspanningslijn kiest u de aardeweg naar rechts en heel snel slaat u af naar links op een klein paadje dat steil afdaalt naar de hoofdweg tussen de sparren. U kiest de weg naar rechts en steekt opnieuw de beek van de Quartes over. Bij de volgende splitsing gaat u naar rechts in de richting van Marcourt. U komt terug in het dorp en u loopt in de richting van La Roche om het centrum van het dorp te bereiken. Terloops merkt u links een kapel (gewijd aan O.L.Vr. van Lourdes) en enkele mooie hoeven in zandsteen. U loopt langs de kerk (in de klokkentoren nestelen kauwen) en u komt terug op uw vertrekpunt.

Deze wandeling maakt deel uit van de Rendeux-Marcourt -wandelkaart verkrijgbaar in onze onthaalkantoren of online te bestellen op https://www.coeurdelardenne.be/shop